ПРАВОСЛАВ’Я
-
ОнлайнАннА
- Супермодератор
- Повідомлень: 8878
- З нами з: 15 лютого 2016, 15:51
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 3563 рази
- Подякували: 2154 рази
ПРАВОСЛАВ’Я
ПРАВОСЛАВ’Я — один із 3-х основних, поряд із католицизмом і протестантизмом, напрямів християнства, який остаточно виокремився й організаційно оформився в 11 ст.
Після поділу церков назва «католицька» (в латинізованій формі) залишалася за зх. (рим.) церквою, «православна» — за східною. Формально датою поділу церков вважається 1054, проте цей процес почався значно раніше: відмінність між зх. і сх. християнством була помітною вже в 3—5 ст.
Православ'я як церк. напрям склалося на території Візант. імперії і слугувало ідеологічною опорою імперської влади за принципом цезаропапізму (пріоритету світської влади над Церквою).
Православ'я не мало єдиного церк. центру, оскільки від початку свого формування церк. влада у Візантії зосереджувалася в руках 4-х патріархів: константиноп., александрійського, антіохійського та єрусалимського. При цьому константиноп. патріарх, хоча й іменувався вселенським, був лише першим серед рівних. Ця традиція вселенського правосл. патріарха збереглася за ним дотепер.
Із розпадом Візант. імперії кожний із названих патріархів став очолювати самостійну (автокефальну) помісну правосл. церкву.
Згодом автокефальні та автономні церкви виникли і в ін. країнах, гол. чин. на Бл. Сході, Балканах та в Сх. Європі.
Віросповідну основу православ'я становлять Святе Письмо (Біблія) і Священний Переказ (постанови Соборів Вселенських та помісних соборів 4—8 ст., праці отців Церкви; див. Патристика).
Догматику православ'я викладено в Нікео-Константиноп. «Символі віри» (4 ст.), у 12-ти «чинах» (пунктах) якого визнаються триєдність Бога, боговтілення, спокутна жертва, воскресіння і вознесіння Ісуса Христа, віра в одне хрещення, майбутнє воскресіння мертвих і потойбічну винагороду, а також в єдину апостольську церкву. Формально вважається, що ці догмати не підлягають будь-яким змінам і уточненням ані за змістом, ані за формою.
Великого значення в православ'ї надається обрядовості, центр. елементом якої є 7 таїнств (хрещення, миропомазання, сповідь, причастя, шлюб, священство, єлеосвячення). Важлива роль відводиться культові святих, шануванню ікон, церк. святам, постам.
Православ'я заперечує низку катол. догматів про: «filioque» (походження Святого Духа «і від Сина»), чистилище, непорочне зачаття й тілесне вознесіння на небо Діви Марії, про непогрішність і непомильність Папи Римського у справах віри й моралі та ін.
Духовенство в православ'ї поділяється на біле (одружені парафіяльні священики) і чорне (ченці, які дають обітницю безшлюбності). Єпископом може стати тільки чернець. Найвищим єпископським саном є патріарх.
Існують чол. й жін. монастирі.
Більшість правосл. церков у богослужбовій практиці користується новим стилем, але дату Пасхи всі визначають за старим, юліанським, календарем. На відміну від католицизму православ'я не має єдиного світ. центру. Нині воно представлене 15-ма визнаними (канонічними) і кількома невизнаними автокефальними та 5-ма автономними церквами.
Як держ. релігія православ'я поширилося в Київській Русі наприкінці 10 ст. У сучасній Україні православ'я представлено 3-ма церквами: Українською православною церквою Київського патріархату, Укр. правосл. церквою, яка перебуває в «канонічному і молитовному єднанні», а фактично — в юрисдикції Московського патріархату, Українською автокефальною православною церквою.
Богослужіння в правосл. церквах здебільшого відправляється нац. мовами; використовуються й мертві мови (церковнослов’янська — у Старообрядницькій правосл. церкві та Укр. правосл. церкві в юрисдикції Моск. патріархату).
Протягом тривалого часу ведеться підготовка до Вселенського правосл. собору, попередня програма якого передбачає істотну модернізацію віровчення та обрядовості з урахуванням вимог сучасності.
Після поділу церков назва «католицька» (в латинізованій формі) залишалася за зх. (рим.) церквою, «православна» — за східною. Формально датою поділу церков вважається 1054, проте цей процес почався значно раніше: відмінність між зх. і сх. християнством була помітною вже в 3—5 ст.
Православ'я як церк. напрям склалося на території Візант. імперії і слугувало ідеологічною опорою імперської влади за принципом цезаропапізму (пріоритету світської влади над Церквою).
Православ'я не мало єдиного церк. центру, оскільки від початку свого формування церк. влада у Візантії зосереджувалася в руках 4-х патріархів: константиноп., александрійського, антіохійського та єрусалимського. При цьому константиноп. патріарх, хоча й іменувався вселенським, був лише першим серед рівних. Ця традиція вселенського правосл. патріарха збереглася за ним дотепер.
Із розпадом Візант. імперії кожний із названих патріархів став очолювати самостійну (автокефальну) помісну правосл. церкву.
Згодом автокефальні та автономні церкви виникли і в ін. країнах, гол. чин. на Бл. Сході, Балканах та в Сх. Європі.
Віросповідну основу православ'я становлять Святе Письмо (Біблія) і Священний Переказ (постанови Соборів Вселенських та помісних соборів 4—8 ст., праці отців Церкви; див. Патристика).
Догматику православ'я викладено в Нікео-Константиноп. «Символі віри» (4 ст.), у 12-ти «чинах» (пунктах) якого визнаються триєдність Бога, боговтілення, спокутна жертва, воскресіння і вознесіння Ісуса Христа, віра в одне хрещення, майбутнє воскресіння мертвих і потойбічну винагороду, а також в єдину апостольську церкву. Формально вважається, що ці догмати не підлягають будь-яким змінам і уточненням ані за змістом, ані за формою.
Великого значення в православ'ї надається обрядовості, центр. елементом якої є 7 таїнств (хрещення, миропомазання, сповідь, причастя, шлюб, священство, єлеосвячення). Важлива роль відводиться культові святих, шануванню ікон, церк. святам, постам.
Православ'я заперечує низку катол. догматів про: «filioque» (походження Святого Духа «і від Сина»), чистилище, непорочне зачаття й тілесне вознесіння на небо Діви Марії, про непогрішність і непомильність Папи Римського у справах віри й моралі та ін.
Духовенство в православ'ї поділяється на біле (одружені парафіяльні священики) і чорне (ченці, які дають обітницю безшлюбності). Єпископом може стати тільки чернець. Найвищим єпископським саном є патріарх.
Існують чол. й жін. монастирі.
Більшість правосл. церков у богослужбовій практиці користується новим стилем, але дату Пасхи всі визначають за старим, юліанським, календарем. На відміну від католицизму православ'я не має єдиного світ. центру. Нині воно представлене 15-ма визнаними (канонічними) і кількома невизнаними автокефальними та 5-ма автономними церквами.
Як держ. релігія православ'я поширилося в Київській Русі наприкінці 10 ст. У сучасній Україні православ'я представлено 3-ма церквами: Українською православною церквою Київського патріархату, Укр. правосл. церквою, яка перебуває в «канонічному і молитовному єднанні», а фактично — в юрисдикції Московського патріархату, Українською автокефальною православною церквою.
Богослужіння в правосл. церквах здебільшого відправляється нац. мовами; використовуються й мертві мови (церковнослов’янська — у Старообрядницькій правосл. церкві та Укр. правосл. церкві в юрисдикції Моск. патріархату).
Протягом тривалого часу ведеться підготовка до Вселенського правосл. собору, попередня програма якого передбачає істотну модернізацію віровчення та обрядовості з урахуванням вимог сучасності.
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9525
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6280 разів
- Подякували: 3675 разів
- Контактна інформація:
Re: ПРАВОСЛАВ’Я
Не вірю я цьому. Навіть на початку 19 століття термін ПРАВОСЛАВ'Я не був таким поширеним серед простого люду, як це є сьогодні... і до цього висновку прийшла переглядаючи документи своєї парафії. Причому термін православ'я з'являється тільки десь у 30-40-х роках тогож 19 ст.АннА писав:Після поділу церков назва «католицька» (в латинізованій формі) залишалася за зх. (рим.) церквою, «православна» — за східною. Формально датою поділу церков вважається 1054, проте цей процес почався значно раніше: відмінність між зх. і сх. християнством була помітною вже в 3—5 ст.
Знайшла вчора й у пана Білінського тому підтвердження. Мова іде про московське літочислення, яке завели з часу Софії Палеолог для звеличення Москви
Стор. 308-309
То постає питання - коли ж до обігу стали настирливо вводити поняття православ'я? Після поділу Речі Посполитої?Ми пам'ятаємо - християнська та мусульманська релігії з року започаткування вводили своє релігійне літочислення.
Таким робом учинила й московська церква. Пов'язавши московських князів (через київських) із родом Ісуса Христа, визнавши той рід святим та носієм нової християнської віри, відмінної від римської, Москва ввела на своїх теренах нове московське літочислення з 1492 року. Ця новація протрималась в Московії до 1700-го, тобто, за московським календарем, - до 198 року, і була скасована Петром І, який намагавмя привласнити Москві київський спадок та київську минувщину. Зрозуміло, що 198-лятня держава не могла володіти тисячолітнім Києвом. Ось цей парадокс і змусив Петра І ліквідувати московське літочислення та пропагувати власність спадку "Візантія-Київ-Москва".
... то це означає, що кримський хан Менглі-Гірей визнавав московське літочислення і саме за ним отримував данину від Московії. Тобто й Османська імперія визнавала у ті часи московське літочислення, а отже й Москву, як новий центр християнської релігії (ортодоксальної). У ті роки поняття "православна релігія" не існувало.
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
- в36 Ольга
- Повідомлень: 1090
- З нами з: 21 лютого 2016, 16:46
- Стать: Жінка
- Дякував (ла): 1374 рази
- Подякували: 1063 рази
Re: ПРАВОСЛАВ’Я
Какая разница, когда появилось слово "православие"? Ведь все старые названия по своей сути означали то же самое.
Из биографии митрополита Филарета :
В мае 1823 года был напечатан его «Христианский Катехизис Православной Кафолической Восточной Греко-Российской Церкви»
И еще одна любопытная версия, не знаю, можно ли доверять этому исследователю, ведь он не историк.
Из биографии митрополита Филарета :
В мае 1823 года был напечатан его «Христианский Катехизис Православной Кафолической Восточной Греко-Российской Церкви»
И еще одна любопытная версия, не знаю, можно ли доверять этому исследователю, ведь он не историк.
- Хворостенко
- Повідомлень: 104
- З нами з: 17 квітня 2017, 20:28
- Стать: Чоловік
- Дякував (ла): 24 рази
- Подякували: 125 разів
Re: ПРАВОСЛАВ’Я
Сейчас острота вопроса не в истории православия, а в сегодняшнем размывании этого понятия. Одно из важных отличий православия в использовании восьмиконечного креста, такого, какой был у моей бабушки в г. Васильков Киевской губернии:
Сегодня по Юлианскому календарю день Святой Троицы. Посмотрите "украинские" открытки по этому поводу. На многих из них вы увидите четырёхконечный католический крест. До этого была православная пасха, которую в Киеве отметили выставкой католических расписанных пасхальных яиц. На Украинской земле на пасху всегда варили "крашанки", а не "писанки". Это то же размывание православной веры, что и сегоднишний четырёхконечный крест на поздравительных открытках.У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
- Balymba
- Повідомлень: 643
- З нами з: 10 березня 2016, 09:25
- Стать: Чоловік
- Звідки: Гуцульщина
- Дякував (ла): 634 рази
- Подякували: 795 разів
Re: ПРАВОСЛАВ’Я
А Вам відомо, що Православна церква не єдина де використовують восьмикінечний хрест? Такий хрест нарівні з чотирикінечним використовує і Греко-католицька і Римо-католицька церкви.Хворостенко писав: Одно из важных отличий православия в использовании восьмиконечного креста, такого, какой был у моей бабушки в г. Васильков Киевской губернии:
Левицький (придомок Попович), Левкун, Юращук, Стефурак, Кріпчук, Козьмин, Шовгенюк, Зеленевич, Ревтюк, Ґрещук, Вертипорох, Ківнюк, Чуревич, Панько, Данилюк, Жолоб, Мельничук, Ванджура, Козловський, Лесюк, Горішний, Попик, Ісайчук, Абрамюк, Дмитрук, Дудка, Микитишин, Gut
І-BY-78168/ Н
І-BY-78168/ Н
- Хворостенко
- Повідомлень: 104
- З нами з: 17 квітня 2017, 20:28
- Стать: Чоловік
- Дякував (ла): 24 рази
- Подякували: 125 разів
Re: ПРАВОСЛАВ’Я
Тому ці церкви єретичні, що їм все одно, який хрест. Я в бога не вірую, але з повагою відношусь до віри моїх пращурів, тому я всім кажу: я не вірую в православного бога моєї старенької бабусі, але я знаю, що католикі та уніати будуть на тому світі шкварчати на великих вогнищах.Balymba писав: Такий хрест нарівні з чотирикінечним використовує і Греко-католицька і Римо-католицька церкви.
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9525
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6280 разів
- Подякували: 3675 разів
- Контактна інформація:
Re: ПРАВОСЛАВ’Я
То Ви так думаєте допоки не віднайшлася пра(пра)бабуся Вашої бабусі, яка була у кращому випадку уніаткою, а в гіршому римо-католичкою...Хворостенко писав:...я не вірую в православного бога моєї старенької бабусі, але я знаю, що католикі та уніати будуть на тому світі шкварчати на великих вогнищах.
Думаю Вам буде прикро думати що вона весь час шкварчить...
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9525
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6280 разів
- Подякували: 3675 разів
- Контактна інформація:
Re: ПРАВОСЛАВ’Я
Доречі - на заході наше православ'я називають ОРТОДОКС.
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
- D_i_V_a
- Повідомлень: 9525
- З нами з: 01 березня 2016, 10:52
- Стать: Жінка
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 6280 разів
- Подякували: 3675 разів
- Контактна інформація:
Re: ПРАВОСЛАВ’Я
Це неправильний переклад. Слово означає КОНСЕРВАТИВНИЙ ;)АннА писав:греч. orthodoksos – правоверный
Дідкі(о)вський, Тишкевич, Садовський, Лукашевич, Домарацький, Денбицький, Білінський, Стефанський, Дименський, Бе(а)рлинський,
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Пустовіт, Павленко, Бургала, Борсук, Слабошевський
Онацький
г. Муром - Гостев, Зворыкин, Шелудяков, Пешков?
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 5 гостей